EFB TEAM BELGIË

Pascal Praet Chief

Hoi, ik ben Pascal en samen met mijn vrouw Katrien hebben wij deze firma opgericht. Zelf ben ik een karpervisser in hart en nieren en mijn ganse leven staat in het teken van deze passie.

Jo Espeel

Jow, ik ben Jo Espeel en woon te Izegem, ik ben getrouwd en loop al op deze bol sinds 1967. Mijn vissen is klein begonnen, met de vaste stok zoekend naar wat de visjes het liefst kregen voorgeschoteld. Daar kon men maar met één ding scoren en dat was met topproducten en de versheid van deze producten moet grandioos zijn. Zon twintig jaar terug wilde ik eens een dikke karper te verschalken op het kanaal hier bij ons. Ook hier speelden versheid en het gebruik van topproducten een grote rol. Tien jaar geleden leerde ik Pascal kennen en het "klikte" meteen, daar hij ook deze gouden regel voor ogen heeft, " enkel het beste is goed genoeg ". Ondertussen zijn we hele goede vrienden geworden. Nu 2012 krijg ik de kans in het EFB-team de jeugd een beetje in de juiste richting te sturen en onze ervaringen over te dragen. Dee neem ik graag met beide handen aan en zal er zeker mijn schouders onder zetten. Hopelijk mogen we nog vele mooie visjaren tegemoet gaan en er een aangename samenwerking van maken. Mijn leuze luid : iedere vis verdiend het beste aas dus kiest een visser met gezond verstand voor topkwaliteit, dus kiest men voor de nummer 1, dus de keuze is snel gemaakt, Extreme Fishing Baits. Langs deze weg bedank ik Katrien en Pascal voor deze Kans.

Grts Jo

Gino Couwet

Hallo mijn naam is Gino Couwet en woonachtig in de westhoek te Poperinge. Ik ben reeds 20 jaar getrouwd met caroline die mij voor de volle 100% steunt in mijn passie karpervissen waarvoor ik haar bij deze ook wil bedanken.Ikzelf vis al mijn ganse leven waarvan de laatste 20 jaar gericht op karper zowel op bt wateren,prive, en openbaar,enkele jaren terug kwam ik in contact met mensen die met efb producten visten en die meestal verbluffende resultaten hadden waardoor ik mij geroepen voelde om ook die producten eens uit te proberen met alsook een verbluffend resultaat.EFB boilies zijn niet zomaar deegballekes maar kwaliteitsballen vervaardigd uit aleen het beste van het beste waardoor ik mij vereerd voel om als testvisser met deze topproducten te mogen vissen waarvoor ik dan ook pascal en zijn vrouwke wil bedanken.

John Kalishoek

Hallo, mijn naam is John Kalishoek, ik woon in Breda en heb sinds een paar jaar een hele lieve vriendin. Ik vis al een jaar of 30 op karper en ken Pascal nu zo'n jaar of 10.

Sinds een paar jaar vis ik met de producten van EFB en het is denk ik geen toeval dat ik sindsdien mijn PB's schub én spiegel tot boven de 30 kilo heb weten te brengen.

Er zijn veel factoren die het succes van een sessie kunnen bepalen: de stek, het weer, de gebruikte tactiek, je rigs, je aaskeuze etc. Niet alle factoren heb je in de hand, maar de aaskeuze is 1 van de belangrijke factoren die je wel zelf in de hand hebt. Als je het volste vertrouwen kunt hebben in je aas, is dat in ieder geval een zorg minder.

Ik vind een aantal zaken van belang om vertrouwen te kunnen hebben in mijn aas: de versheid en de kwaliteit van de gebruikte producten, weten wat de samenstelling is en er mag niet gerommeld worden met de samenstelling. Ik weet dat Pascal geen concessies doet aan de kwaliteit en samenstelling van zijn producten en daarom ben ik een aantal jaren geleden met de EFB producten gaan vissen. Omdat ik ten volle achter de EFB producten sta, heb ik niet lang na hoeven nadenken toen Pascal mij vroeg toe te treden tot het EFB team. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast over de EFB producten zijn, of zullen worden als ik, en wens ieder zijn droomvis toe!

Kenneth Roelandts

Hallo gasten. Mijn naam is Kenneth Roelandts. Ik ben 35 jaar en ben woonachtig in de streek van Aalst. Ergens begin jaren '90 ben ik geprikkeld geworden door onze vriend karper. Sindsdien ga ik geregeld op jacht. Meer dan de helft van mijn vrije tijd gaat naar mijn 2 prachtige dochters.De overige tijd kan je mij zeer dikwijls ergens aan de waterkant vinden. Dit zowel in België als in Zuid-Frankrijk. Het was dan ook aan de oevers van het machtige Rainbow Lake dat ik enkele jaren geleden Pascal en EFB heb leren kennen. Sindsdien heb ik de evolutie van EFB gevolgd en ben ik sterk onder de indruk van de vang kracht van deze producten! Alsook van het feit van de enorme grote vissen die op dit aas al zijn gevangen. Ik ben dan ook fier dat ik vanaf heden 2017, het team van EFB mag vervoegen. In mijn 1ste sessie van dit jaar, ergens begin maart, was het er direct bonk op, dit door een reeks mooie vissen waarvan 3 veertigers, allen gevangen op The Secret. Bij deze wil ik Katrien en Pascal bedanken voor het vertrouwen.Ik ben alvast overtuigd, nu jullie nog...

Patrick Arteel

Ik ben Patrick, 57j, mijn passie voor het vissen, begon al toen ik 6jaar was. In het begin viste ik met de vaste hengel, tot mijn 14j, daarna schakelde ik over op het karpervissen.

Ik vis vooral waar zich grote karper bevind, zowel privé als openbaar. En daar is goed aas een van de belanrijkste onderdelen van. Ik vertoef dan ook veel aan het water, en al mijn vrije tijd gaat naar mijn hobby. De EFB produkten zijn van super kwaliteit, en heb daar enorm veel vertrouwen in. Ook mijn vangsten liegen daar niet om. Een aanrader voor iedere karpervisser.

Jens Van Compernolle

Hallo! Mijn naam is Jens Van Compernolle en woonachtig regio Kortrijk. Sinds mijn 15 jaar vis ik al gericht achter karper.

Mijn eerste visjaren werden gespendeerd op een syndicaat water niet ver van mijn woonplaats. Om wat meer uitdaging in mijn visserij te verkrijgen pikte ik af en toe een sessie mee op een openbaar gesloten water of kanaal. Nu bevis ik vooral kanalen en rivieren en af en toe tussendoor eens een week of weekendsessie in Frankrijk. Het is voor mij een hele eer om het team van Extreme Fishing Baits ( EFB) te mogen versterken als consultant en afhaalpunt van regio Kortrijk. Natuurlijk hangt veel af van de vangstresultaten van de visser zelf, maar ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik met EFB aan de slag ben dat mijn vangsten een flinke boost hebben gekregen! Onze Chief Pascal is een echt krak in zijn vak! De gedrevenheid en productenkennis die hij over zijn aas beschikt is oneindig ! Geen verkoopspraat , enkel nuttige en eerlijke info en aanbevelingen bij het gebruik en aankopen van zijn producten. Het is daarom een grote eer om deel uit te maken van een team met één voor één topvissers en kwaliteitsproducten. Daarom wil ik Pascal en het team ook bedanken voor deze kans en het vertrouwen ! Wees allen welkom bij één van onze verdeelpunten , en hopelijk tot snel! Tight lines !

Geoffrey Michiels

Hey ik ben Geoffrey Michiels. Samen met mijn vrouwtje heb ik 2 prachtige kinderen van 1 en 4jaar. Ik ben opgegroeid in Aalst en woon sinds kort in Heldergem. Ik vis nu een 5tal jaar gericht op karper. Ik ben een karpervisser in hart en nieren en mijn focus ligt de laatste 2jaar vooral op het targetvissen. Heel soms kan je me vinden aan de oevers van de rivier of het kanaal samen met wat maten, maar grotendeel vis ik op syndicaat of betaalwaters. Ik vang niet enkel mijn vissen in België. Nederland,Frankrijk,Kroatië,Italië hebben ook de EFB knikkers al gezien. Het is een grote eer om in het team te mogen zitten van Pascal. Al van dag 1 wanneer ik het aas van Pascal heb geprobeerd was ik verkocht... De vangsten gingen kaarsrecht omhoog. Niet alleen de aantallen maar ook de gewichten gingen omhoog. Probeer het zelf zou ik zeggen. Je zal het je zeker niet beklagen. :) Tot aan de waterkant!

Thomas Decock

Mijn naam is Decock Thomas. Woonachtig in het West Vlaamse Lichtervelde. Het is sedert 2006 dat ik met de EFB producten vis. Ik zie Pascal nog altijd aan zijn tafeltje zitten dat jaar op de beurs in Kortijk. Daar kocht ik mijn eerste mixen en flavours. Zo´n zes jaar later kreeg ik de kans om bij het team te komen als verdeler. Dit doe ik nog steeds en probeer de klanten van dicht en ver bij te staan in hun visserij. Of dit nu met de vaste stok is of met de hengels achter onze vriend de karper. Sedert 1999 vis ik met de vaste stok op alles wat vinnen had en in het jaar 2000 begon de karperobsessie. Dit doe ik beide nog met passie want aan het water verblijven brengt mij, zoals de meeste, tot rust. Vang ze!

Benny Provoost

Hoi beste karpervissers, ik ben Benny Provoost, geboren (°1973) en getogen te Oostende waar ik zoals zovelen aan het zeetje al op zeer jeugdige leeftijd de hengels ter hand nam. Dit in zowat alle disciplines van de visserij. Vaste stok, match, karpervissen tot zelfs strandhengelen… De schoolvakanties waren steevast gevuld voor 95% met hengelen, vooral in de lokale vijvers van het Maria-Hendrikapark in Oostende. Wedstrijden vaste stok heb ik tot mijn 18e zowat overal in Oost en West Vlaanderen aan deelgenomen, samen met de vaste kliek van onze lokale hengelclub waren veel vijvers en kanalen geen onbekende meer voor ons. Wie daar toen ook rond de vijvers in Oostende te vinden was, is Pascal Praet, zodoende kennen wij elkaar al tientallen jaren. Door werkomstandigheden heb ik een periode van zo'n 15j veel minder de hengels ter hand genomen, maar sinds ik in 2010 een volledige carriereswitch gemaakt heb, had ik weer voldoende tijd om weer te hengelen. Echter heb ik meteen beslist om enkel gericht op karper te vissen. Mijn eerste telefoontje was er dan uiteraard een richting Pascal om het alomgekende aas aan te schaffen. Na verloop van tijd vroeg Pascal mij om een verdeelpunt te openen en daar heb ik geen moment aan getwijfeld en toegezegd. Per week ga ik toch zo'n 2à3 keer vissen, maar nachten zijn niet aan mij besteed. Ik ga meestal kortere sessies vissen van gemiddeld zo'n 5u. De wateren die ik bevis, variëren dan wel veel tussen de kanalen in de regio en enkele vijvers. Jaarlijks zijn er ook zo'n 2 weekjes voorzien om met mijn vaste copains ergens een Franse Lac te bevissen. Amusement staat hier voorop, al is goed vangen uiteraard mooi meegenomen, maar geen probleem als het eens wat stroever loopt. Dat is nu eenmaal vissen. Naast het vissen zelf heb ik heel veel interesse in spiegelkarperprojecten. Ik engageer mij hierin volledig wat tot nu resulteerde in het opvolgen van verschillende projecten als verantwoordelijke. Het begon met de Ijzer, later met het Kanaal Gent Oostende en ondertussen heb ik zelf 2 extra projecten kunnen opstarten in het Plassendale Kanaal en in de Grote Keignaert. Wie info wenst over de EFB producten mag mij uiteraard steeds contacteren! Benny

Bart Geukens

Hey, mijn naam is Bart Geukens, 59 jaar jong. Het vissen is ooit begonnen met enkele buurjongens op de Maas en de grindkuilen die ze indertijd begonnen te ontginnen. In vergelijking met wat de visserij tegenwoordig allemaal inhoudt en vertegenwoordigd, was dat eerder een rudimentaire bezigheid en lachwekkend allicht voor de huidige nieuwe generatie van (karper)vissers: met een bamboe 'vaste stok' en wat dauwwormen en als we ze konden vinden vliegende mieren op ruisvoorn ed. Mooie tijd. Rond mijn 12de, nog voor de boillietijd, kwam ik dan in kontakt met de karpervisserij: een enorme bal voer rond een 'voeder resort' en een dikke driehaak… nu is het net iets anders en gesofisticeerder. Zeker ook qua voer: er is een enorm aanbod in boillies. EFB was en is daarin een naam die klinkt als een klok. Met grote regelmaat kwamen en komen er mooie en zware vissen op de kant met EFB bollen: kwaliteit gaat voor op alles. Ze kunnen bekomen was in Limburg echter iets ingewikkelder. Vandaar dat we een keer met de Chief rond tafel zijn gaan zitten met het voorstel om ook voor Limburg een verdeelpunt op te starten. Bij deze: wij zijn er klaar voor en zijn blij dat we deel mogen uitmaken van het EFB team. De vangsten liegen er alvast niet om.

Bart Boes

Hoi, mijn naam is Bart Boes. Als snotbel ben ik mee gaan vissen met opa, die altijd wel een vis wist te vangen in alle omstandigheden. Tijdens de vakantie in Luxemburg op de l'our voor wilde regenboogforel, aan de haak geslaan met een regenworm. Ook in Diepembeek op een privé water naar karper. Het was toen nog oldskool met schietlood en een korstje brood, blokje kaas een friet. Wat een tijd, stokken recht omhoog molen dicht en een belletje aan de tip. Het is daar waar ik de microben van het karpervissen heb gekregen. Natuurlijk tijden veranderen en nu zitten we aan het water met heel wat high-tech spullen en beter aas. Steeds op zoek naar beter aas ben ik terecht gekomen bij EFB wat voor mij toch wel level-up is. Na wat gesprekken met Pascal en een goed gevoel ben ik samen met mijn vaste vismakker het verdeelpunt van Limburg geworden. Waar wij op de dag van vandaag nog steeds trots op zijn. Tevreden bij het EFB - team en het assortiment aas, daar liegen de vangsten niet om.