efbaits

Taal / Langue

EFB jeugd Spreekt :

In volgend sessieverslag zijn twee EFB-jeugdleden te woord, beiden hebben deze zomer een sessie gedraaid op het bekende Etang la vigne Feuillette, Tristan Vansteene was mee als gast, in 2013 had hij de jeugdwedstrijd gewonnen en mocht zo gratis en voor niets deze week mee met Pascal en de andere EFB-vrienden. Ons tweede jeugdlid dat hier zijn relaas gaat laten horen is Niels Praet, zoon van en biggenvanger in wording. Niels is mee opgegroeid in het karpergebeuren en het kan dan het ook niet anders dat hij dezelfde passie heeft als zijn vader.  De laatste sesie's wist hij steeds mooie vissen te vangen, dus deze sessie moest hij echt meemaken.

Grts Gino

Tristan Vansteene :

Hallo beste jeugdleden . om dit verslag te beginnen wil ik starten met de jeugd fish-inn in Etang 5 helaas viel die korte weekend sessie niet echt mee maar ik wist dat etang La Vigne Feuillette net achter mijn stek was op etang 5. Hier en daar eens over de omheining geloerd met het gedacht dat ik daar binnen een lange week zit Na dat je jeugd fish-inn voorbij was was het constand denken aan Feuillette er was geen seconde dat ik er niet aan dacht ik kon echt niet langer wachten !

De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist was het zo ver ! Zondag 17 augustus vertrok ik , s'morgens om 06:00 kwam Steve mij ophalen aan mijn huis , op alle gemak reden we naar pascal zijn atelier . Na een goeie 2 uur of langer rijden waren we aangekomen, het kriebelde van kop tot teen. Na alles uitgezocht te hebben heeft pascal alle lijnen uitgevaard met zijn big dropper na de 2de nacht kwam mijn eerste vis op de mat direct een pb van 21kg op de kop een smile tot aan mijn oren !! Ik was zooooo blij niet normaal ! sommige nachten liepen wel op tot 16 runs , geen oog dicht gedaan ! boot in boot uit , overdag was er geen staart te zien dus ik besloot om een beetje te gaan snoeken, de eerste snoek was iets rond de 15 cm, en na een paar dagen snoeken ving ik een snoek tot zo'n 50 cm natuurlijk was ik ook zeer blij met deze snoek.

Toen de avond viel en toen de zon rustig onderging vaarden we de hengels opnieuw in rond 22:30 -23:00 liep de eerste hengel alweer af en het bleef lopen tot 06:00 in de morgen , ik heb ook een aantal vissen rond de 10 a 12 kg gevangen maar daar namen we geen foto's van ik heb ook 2 steurs tot zo'n 15 a 16 kg gevangen wel een mooie sport maar liever een mooie carp voor mij hoor.

Iedere avond was het lekker eten geblazen, ik heb altijd mijn buikje goed rond gegeten en we hadden net gedaan met eten en de hengels liepen alweer af. Tijdens de avonden waren we meestal een goeie mop aan het vertellen maar we konden hem amper uitvertellen of het was alweer bingo , en liep er één van de hengels af.

Het was een super weekend ik heb dit allemaal te danken aan Praet-Gouwy PascalKatrien EEN ZEER DIKKE MERCIE DAARVOOR !!

Alles was tip top in orde ! Het eten was lekker de sfeer zat er zeer goed enzo hebben ze me een naam gegeven " trissi kitty" hahaha de reden was omdat ik een beker van hello kitty mee had hahaha. De week ging veel te snel voorbij en voor we het beseften was het alweer tijd om alles in te laden en huiswaarts te gaan. Ik ben zeer blij met mijn vangsten van die week, de DECENNIA die ik hier al eens kon gebruiken heeft een sterke indruk op mij achtergelaten ! Ook Niels heeft een prachtige week gehad met een grote rode kers op de taart, maar dat laat ik aan hem om hier te vertellen.

Niels Praet :

Dag iedereen , zoals jullie van Thomas en Tristan al hebben kunnen lezen zijn wij ( Praet-Gouwy PascalKatrien , Steve Vanessa Peeters, Tristan Vansteene en ikzelf ) afgelopen week naar etang La Vigne Feuillette geweest. Onze vis trip begon  zondag 17 augustus om 5 uur s'morgens  ,(naar mijn mening veel te vroeg ;)  )  toen hebben we hebben alles ingeladen en om 7 uur stonden we al aan het magazijn. daar hadden we afgesproken met Steve en Tristan en hebben we al het voer in de auto geladen . Van de door reis kan ik niet veel vertellen want ik heb zo goed als heel de reis geslapen . Aan het water toegekomen hebben we nog een babbeltje gedaan met de vorige bevissers . Daarna hebben we elk onze tent opgezet enz. Het liep al tegen de middag aan voor  we de stokken konden invaren . Tegen 17 uur was alles dan klaar en konden we eten (voor ik het vergeet zou ik graag onze kok/ medevisser Steve bedanken voor het sublieme eten , het was echt lekker (y) ) het begon alweer te duisteren en gingen slapen . De eerst nacht kregen we 6 runs en die konden we allemaal verzilveren ,waaronder de mooiste vis van mijn nog jonge leven, een koi van 18.2 kg .

Zoals verwacht waren de vangsten overdag minimaal ,maar dat was onze laatste zorg want er werd steeds goed gelachen . Dag 2 liep op zijn einde en we besloten  het een flauwe dag te noemen ,toen wisten we weliswaar nog niet wat die nacht zou brengen . we klokten af op 16 runs waarvan 15 op de mat , met als zwaarste vis 21 kg voor mijn maat Tristan en de zwaarste vis voor mijzelf was 20.4 kg ,een mooie oude spiegel .

De volgenden dagen waren een beetje allemaal het zelfde overdag werd er bij ons niets gevangen behalve 1 keer dat we een volle run kregen van een gigantische steur , die is weliswaar  jammer genoeg losgeschoten. Voor de rest  was er overdag dus weinig te doen dus ben ik samen met Tristan naar de overkant gegaan om babbeltje te slaan met de mensen van stek 4 en 5 .

Of we sliepen wat bij want de  nachten waren enorm hectisch en vraten aan onze jeugdige energie. Om een voorbeeldje te geven ,zo stonden we op een gegeven moment met twee te drillen terwijl een derde de boot uit voer en de vierde met het schepnet klaar stond om de eerste vis te scheppen , en zo was het bijna iedere nacht.

Om af te sluiten zou ik het graag nog de over de laatste nacht hebben daarin vingen we verschillende mooie vissen waaronder een mooie volschub voor Steve en voor mij een monsterschub van maar liefst  32 kg (een nieuwe pb ) gevangen op de Crunchy Krill  een topbol in wording, die nu in de test fase zit . We vingen over de volledige week ongeveer 60 vissen wat niet slecht is voor die stek .

Al onze vissen zijn gevangen op de Decenia / Kriller / Grave digger / Black mamba  van EFB

ZO vader zo zoon Papa kan het nog steeds

Mijn Nieuw PB : Schub 32 kg  Daar wordt je even stil van

Tel: +32(0)58 24 32 18

Gsm: +32(0)495 26 67 12

Fax: +32(0)51 55 59 51

Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.